Sleepyhead.

Någon veckas gammal blogg och redan dålig uppdatering, illa.
Men hej!
Jag sitter här, äter popcorn och blickar ut över mitt extremt stökiga rum. Jag kom nästan nyss hem från träningen, runt halv elva faktiskt. Alltså för en timme sen. Vi var hela fem tappra spelare, sex om vi räknar med chribba. Men, vi sex, fick träna med damlaget. Jag gillar det på något vis, även om de är jobbigare än våra träningar så känner man att man gjort något bra.
Igår var jag med Hanna och Felicia på Nicksta över dagen, senare på kvällen förflyttade vi oss hem till Felicia. Där var vi ett par stycken; Nandorf, Hanna, Matilda, Hannele och Felicia såklart, sen så droppade det in fler folk under kvällen, till exempel Wall.  Alla försvann väl runt ett och jag sov kvar hos Felicia. Betog mig därifrån vid nio imorse, kors i taket. Fick vänta en timme på bussen i ösmo, men det gjorde inte mycket alls faktiskt. Kom hem och tog en ipren, sen somnade jag och vaknade igen vid tolv. Kom då på att det skulle vara rätt bra om jag fick in min telefon på lagning så att jag slipper den telefon jag har nu, eftersom min femma och tvåa inte fungerar. Jag pysslar nu med en telefon som är Linns, som hon fick i julklapp när hon gick i åttan ungefär, hur gammal är inte den då?! Rätt fin är den iallafall, men heljobbig. Så, jag tog mig hemmtifrån runt tre och kom till Haninge vid fyra. Lämnade in telefonen och ringde min pappa som var på Bauhaus i Haninge, helbra! Så han kom och hämtade mig, och vi fyndade på mcdonalds. Jag gillare. Jag måste också säga, att jag tror inte jag ätit något vettigt sen förra helgen, alltså en vecka sen. Kom hem, åt den goda middagen vi köpt med oss och sen bar det av in på mitt rum, och jag möttes utav ett hemskt stökigt rum, jag trivs inte såhär längre. På mitt gamla rum var det helokej med kläder på golvet och dammråttor under sängen. Nu är det inte OK. Jag har redan funderingar på att byta rum förresten, jag får tamefan inte plats här inne.. Jag gillar inte det. Så jag funderar på att byta med min yngste lillebror, Love. Jag byter dock bort den extremt fina panelvägg jag har då, och min balkongdörr som är underbar att sätta sig i. Men hur ofta kommer jag hem mitt i nätterna? Aldrig, eftersom min sista buss hem går vid tio, och bil är inget jag äger. Så, det blir nog Loves rum. Då kan jag köpa mig en större säng, ha en underbar garderob, till och med slänga in en soffa om jag vill! Och det bästa av allt är att det bor ingen bredvid, under eller över. Jag kan alltså leva där inne. Det är dock snedtak, men det är rätt fint, det får bli vitt med tavlor på. Underbart.
Just nu används mitt rum som hall. Min pappa håller på att lägga golv i den riktiga hallen, så de måste springa in och ut genom mitt rum. Väldigt jobbigt, faktiskt.
Det ligger just nu sju mobiltelefoner på mitt bord, alla låsta till telenor, självklart då jag skulle ha en till Comviq. Men har jag tur, så får jag snart tillbaka min ögonsten.
Imorgon ska jag iväg på kräftskiva hos ett par favorit flickor. Jag får dock ta med mig annat, eftersom jag inte äter skaldjur överhuvud taget. Varför vet jag inte, det är bara.. Inte gott. Men det ska i varje fall bli mys. På lördag blir det.. Jesper snackade om Muskö? Jag vet inte, kanske. Min morbror kommer iallafall förbi med sin familj, så jag måste hålla mig hemma ett litet tag.
Nu blev det tyst på tangentbordet. Jag måste duscha. Jag måste städa mitt rum. Jag måste sova. Jag måste gå upp tidigt imorgon. Just ja, det var det, imorgon ska jag också till stan med herr Joakim Svanberg. Jag var ett efterfrågat smakråd. Och varför inte, trevligt sällskap är bra, och jag har endå inget för mig imorgon, det är ju bara tretton dagar kvar på lovet, galet. Sen är jag äldst i skolan, eller jag och de andra niorna. Jag vet inte om jag gillar det. Ja och nej, skönt att vara äldst, och jobbigt att inte ha de lite bättre vännerna. Tex Joakim.
Nu bara vet jag att ingen orkar läsa längre, så jag tänkte hoppa in i duschen. Slänger in någon bild sen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0