Magiskt, men tragiskt.

God kväll kvällsboken. Ono, ingen kvällsbok här inte.
Klockan är middagsdags och jag har redan ätit middag! Kors i mitt stora tak! Och hur kommer det sig att familjen Thelander Sjöstrand äter vid den här tiden på dygnet, de brukar ju äta tidigast åtta?! JO, det var så att jag var så extremt hungrig och ville äta tidigt om jag ska iväg, annars är ju hela kvällen död. Så, jag satte igång med att laga tacos! Nu med en jätte mätt mage sitter jag här och funderar på vad som borde hittas på ikväll. Om jag ska sova borta måste jag dra mig hemmåt senast tio imorgon.. Det känns lite småsurt, annars måste jag åka hem nu vid tio ikväll.. Jag får se vad kvällen erbjuder.
Mitt rum är näst intill städat! Alla mina kläder ligger nu ihopvikta på min bäddade säng. In i garderoben (om vi nu kan kalla det för garderob) får de fara någon annan dag.
Min kväll är klar! Jag ska nu om någon timme ta mig till ösmo för att överlämna en summa lånepengar och sen åka iväg till nynäs. Och jag sover borta, vilket innebär lite sömn och tåg plus bussresa hem imorgon. Men det äre värt, det är ju sista fredagen på lovet. Nu måste jag duscha. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0